Senin, 23 November 2020

Tindakan Laksamana Menghalang Kertala Sari Memasuki Istana

Laksamana menyembunyikan dirinya untuk melihat perkembangan penjahat itu. Kertala Sari berjaya dibunuh oleh laksamana di tengah pasar manakala kemaluan Kertala Sari dipotong sebagai bukti laksamana membunuhnya.


2

3 markah iii Pada.

Tindakan laksamana menghalang kertala sari memasuki istana. Jikalau tiada kuperbuat demikian. Ii Tindakan-tindakan yang dilakukan oleh Laksamana sebagai persediaan untuk berhadapan dengan Kertala Sari. Setelah Kertala Sari mendengar ceritera ibunya demikian itu maka Kertala Sari pun terlalu sangat amarahnya Ceh Ratu Melaka dan Laksamana.

Ketika dia sampai di istana dia terdengar bunyi senjata dan kayu yang dipalu dengan begitu bising. 2 isi 3 m P1 memakai pakaian penjurit P2 berjalan masuk ke dalam kota P3 tidur di tengah pasar iii Seseorang itu sanggup menggadaikan nyawanya untuk kebahagiaan orang lain. Mencuri segala harta saudagar itu.

- pihak rukun tetangga mengadakan rondaan. Melihat pada keadaan tersebut laksamana menawarkan diri kepada Sultan untuk mengawal istana kerana mengikut firasatnya penjurit akan masuk ke istana pula. Baginda meminta pendapat Laksamana tentang cara menghalang pencuri itu daripada memasuki istana.

Laksamana cuba mengalihkan perhatian Kertala Sari agar tidak memasuki istana Raja Melaka dengan tipu muslihat. Soalan KBAT Komsas Tingkatan 4. Maka Laksamana pun berkata.

Laksamana cuba mengalihkan perhatian Kertala Sari agar tidak memasuki istana dengan tipu muslihat itu. Jikalau demikian lakunya sungguhlah ia dapat membunuh bapaku kerana ia penjurit besar lagi kepetangan Dipetik daripada Kepimpinan Melalui Teladan dalam antologi Jaket Kulit Kijang dari Istanbul Tingkatan 4 Dewan Bahasa dan Pustaka. Laksamana menyembunyikan dirinya untuk melihat perkembangan penjahat itu.

Seterusnya dia telah mengatur semua senjata itu di sekeliling istana. Hasilnya rancangan Kertala Sari untuk mencuri harta raja membakar dan mengamuk serta mengambil isteri-isteri sultan. Dipetik daripada Kepimpinan Melalui Teladan Antologi Jaket Kulit Kijang dari Istanbul Dewan Bahasa dan Pustaka i Berikan maksud pada firasat patik.

Apakah rancangan Kertala Sari jika dia berjaya memasuki istana raja. Laksamana cuba mengalihkan perhatian Kertala Sari agar tidak memasuki istana Raja Melaka dengan tipu muslihat itu. Pada waktu malam Laksamana memakai pakaian serba hitam dan dia ternampak Kertala Sari cuba memasuki istana Sultan Melaka.

Mayat Kertala Sari telah dikerat-kerat anggota badanya oleh penduduk yang menjumpai mayat tersebut untuk dibuktikan kepada sultan bahawa merekalah yang telah membunuh Kertala Sari. Maka ia pun fikir dalam hatinya Dialah gerangan hulubalang Ratu Melaka yang bernama Laksamana itu. Ii Untuk menghalang Kertala Sari daripada memasuki istana Laksamana telah mengumpul sebanyak mungkin senjata seperti lembing tombak dan kayu.

Bagaimanakah Kertala Sari mengetahui tentang berita kematian ayahnya Petala Bumi. Berbual-bual bersama saudagar itu. Namun laksamana telah menunjukkan bukti yang lebih kukuh kepada sultan.

Laksamana menyembunyikan dirinya untuk melihat perkembangan penjahat itu. P1 Kerana yang meninggal dunia itu ialah ayah Kertala Sari P2 Kerana dia tidak mahu disalahkan oleh ayahnya P3 Kerana dia mahu anaknya tahu perkara yang sebenarnya berlaku. Kertala Sari berhasrat untuk memasuki istana raja.

Syahadan negeri Melaka pun habis kubinasakan. Kertala Sari cuba memasuki istana itu untuk mencuri dan menganggu bini. Dengan kebijaksanaan dan kecekapan serta ilmu yang dimiliki oleh laksamana berjaya mengagalkan rancangan Kertala Sari untuk mencuri harta raja membakar dan mengamuk serta mengambil isteri-isteri sultan.

Setelah malam tiba Laksamana memakai pakaian serba hitam dan dia ternampak Kertala Sari cuba masuk ke istana Raja Melaka untuk mencuri dan mengganggu isteri raja yang muda-muda itu. 3 markah iii Pemerintah bertanggungjawab melindungi rakyat yang menghadapi musibah. Laksamana juga membacakan jampi yang membuatkan senjata-senjata tersebut berlaga sesama sendiri.

Laksamana menyembunyikan dirinya untuk melihat perkembangan penjahat itu. Ii Tindakan Laksamana untuk menghalang Kertala Sari mencerobohi istana. Ibu Kertala Sari menceritakan perihal kematian suaminya yang telah dibunuh oleh Laksamana Melaka.

Hilang kepercayaan rakyat terhadap pemimpin PRAKTIS 3 i Maksud penjurit Jawa yang tahu-tahu ialah pendekarpahlawan Jawa yang bijaksanahebat ii Tindakan-tindakan-Diambil satu kayu-Disarungnya iiiPerkara yang akan berlaku sekiranya orang berkawal melanggar pesanan Laksamana-Strategi yang diatur oleh Laksamana tidak berjaya-Kertala Sari berjaya menceroboh masuk ke istana dan mencuri. Kertala Sari cuba memasuku istana itu untuk mencuri dan mengganggu. Makan bersama saudagar itu.

Ibu Kertala Sari menceritakan perihal kematian suaminya yang telah dibunuh oleh Laksamana Melaka. Maka diatur oleh Laksamana berkeliling istana itu. Hasilnya rancangan Kertala Sari untuk mencuri harta raja membakar dan mengamuk serta mengambil isteri-isteri sultan.

Melihat pada keadaan tersebut laksamana menawarkan diri kepada Sultan untuk mengawal istana kerana mengikut firasatnya penjurit akan masuk ke istana pula. Kegagalan menangkap Kertala Sari disebabkan oleh Kertala Sari menggunakan ilmu kesaktian. 2 markah ii Apakah tindakan Laksamana untuk menghalang Kertala Sari daripada memasuki istana.

Dengan kebijaksanaan dan kecekapan serta ilmu yang dimiliki oleh laksamana berjaya mengagalkan rancangan Kertala Sari untuk mencuri harta rajamembakar dan mengamuk serta mengambil isteri-isteri sultan. Pada pendapat anda apakah tindakan yang wajar dilakukan oleh pemerintah jika menghadapi musibah. Dengan kebijaksanaan dan kecekapan serta ilmu yang dimiliki oleh laksamana berjaya mengagalkan rancangan Kertala Sari untuk mencuri harta rajamembakar dan mengamuk serta mengambil isteri-isteri sultan.

Cis mati engkau olehku kerisnya pula mengusir Laksamana. Melihat keadaan hura-hara yang berlaku Laksamana menawarkan diri kepada Sultan untuk mengawal istana kerana mengikut firasatnya penjurit akan masuk ke istana pula. Report an issue.

Kegagalan menangkap Kertala Sari disebabkan oleh Kertala Sari menggunakan ilmu kesaktian. Kertala Sari tidak jadi masuk ke istana Raja Melaka. Maka Kertala Sari pun pandang pada Laksamana.

Hal ini menyebabkan Laksamana memohon perkenan supaya. Oleh hal yang demikian Raja meminta Laksamana untuk melakukan yang terbaik untuk baginda. Prosa Tradisional Kepimpinan Melalui Teladan Tingkatan 4 1.

- segala senjata dikumpul iaitu lembing tombak dan kayu - diatur disekeliling istana - diletakkan hikmatkesaktian iii langkah-langkah yang paling berkesan untuk mengatasi masalah kecurian dan pecah rumah. Tanpa kedep tembung laku. Raja bertitah kepada Laksamana Apakah tindakan kita supaya pencuri itu tidak dapat masuk ke dalam istana ini ini LATIHAN 7 SOALAN Setelah berfikir Patih Gajah Mada teringat akan Petala Bumi dan mengarahkan orangnya untuk mendapatkan isteri Petala Bumi.

Laksamana cuba mengalihkan perhatian Kertala Sari agar tidak memasuki istana Raja Melaka dengan tipu muslihat itu. Laksamana membuat tipu helah dengan. Apakah tindakan yang dilakukan oleh Kertala Sari setelah masuk ke rumah seorang saudagar yang kaya.

3 markah Lihat halaman. Maka Kertala Sari pun menyimpang pada tempat yang lain masuk mencuri. Pada waktu malam Laksamana memakai pakaian serba hitam dan dia ternampak Kertala Sari cuba memasuki istana Raja Melaka.

Perbuatan ibu Kertala Sari menceritakan kisah kematian suaminya kepada Kertala Sari adalah wajar. Pada waktu malam Laksamana memakaian pakaian serba hitam dan dia ternampak Kertala Sari memasuki istana Raja Melaka. Melihat pada keadaan tersebut laksamana menawarkan diri kepada Sultan untuk mengawal istana kerana mengikut firasatnya penjurit akan masuk ke istana pula.

Maka Kertala Sari pun berdirilah atas kepala Laksamana itu katanya Teririk bangkai pula aku ini Adapun akan Laksamana tidur itu kerisnya sudah terhunus lalu ia bangun melompat menikam dada Kertala Sari terus ke belakangnya. Laksamana menjelaskan bahawa Laksamana telah memperoleh hikmat daripada pencuri yang tahu akan perbuatan itu. Pada suatu malam Kertala Sari cuba memasuki istana itu untuk mencuri dan mengganggu bini raja yang muda-muda itu.

Tujuannya adalah untuk mengetahui sama ada anaknya yang bernama Kertala Sari sudah pulau atau belum dari Daha. Melihat keadaan hura-hara yang berlaku Laksamana menawarkan diri kepada Sultan untuk mengawal istana kerana mengikut firasatnya penjurit akan masuk ke istana pula. Mencabuli isteri saudagar itu.


T4 7 Kepimpinan Melalui Teladan Soalan Pdf


Koleksi Soalan Komsas 2 C Percubaan Spm 2016 Se Malaysia Pdf


0 komentar: